A Magyar Vitorlás Kártyát 2013. márciusában vezették be, melynek kibocsátója a Magyar Vitorlás Központ. A kártya projektmenedzseri feladatait a Blue Shine Kft. végezte. Cégünk feladata közé tartozott a kártya és hozzá kapcsolodó kommunikácós anyagok arculatának kialakÃtása, honlapjának elindÃtása. A kártya bevezetése utáni épszerűsÃtéséhez szükséges kommunikációs startégia kialakÃtása és lebonyolÃtása, igénylések befogadása, adatbázis kezelése, kedvezmény rendszerének bÅ‘vÃtése, a kártyához kapcsolódó események, marketingtevékenység szervezése.
A Magyar Vitorlás Kártya a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) részeként hivatott a magyar vitorlás sportban résztvevÅ‘k számát a rendszeresen versenyzÅ‘kön felül bÅ‘vÃteni, azzal a jelentÅ‘s 15-20 ezer számú vitorlázóval is, akik nem klubtagok, eltérÅ‘ rendszerességgel ugyan, de hajóznak.
Az egyik fontos célkitűzés, a szabadidÅ‘ turizmuson belül a vitorlás turizmus fellendÃtése. EbbÅ‘l a célból szervezÅ‘dik az állam által támogatott Bejárható Magyarország Program (BMP). Ez a program az egészséges életmódra nevelés és a szabadidÅ‘s tevékenységek népszerűsÃtése érdekében öt járásmódot ölel fel, hogy gyalog, kerékpárral, lovon, vitorlával, túrakenuval megteremtse Magyarországon a szabadidÅ‘s sportok gyakorlásának lehetÅ‘ségét, és minden korosztály számára valóban megismerhetÅ‘vé, bejárhatóvá tegye az országot.
Az elsÅ‘, a NEK rendszerben már kiadott a programhoz kapcsolódó kártya a Magyar Vitorlás Kártya. A program által biztosÃtott, folyamatosan kiépülÅ‘, országos - fÅ‘leg turisztikai - kedvezményhálózathoz a Magyar Vitorlás Kártya már csatlakozott, amellyel további elÅ‘nyöket biztosÃt birtokosainak.